«Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι περιμέναμε να φτάσει τα 60fps…»
Ο βετεράνος της Rockstar Games, Obbe Vermeij, σχολίασε πρόσφατα τις φήμες που θέλουν το πολυαναμενόμενο GTA 6 να «κλειδώνει» στα 30fps στις κονσόλες, λέγοντας ότι πρόκειται για μια συνειδητή «ανταλλαγή» υπέρ της οπτικής ποιότητας.
Το GTA 6 φαίνεται πως θα ανεβάσει και πάλι τον πήχη της τεχνικής αρτιότητας στα video games. Το τελευταίο τρέιλερ του παιχνιδιού αποκάλυψε απίστευτη λεπτομέρεια: ρεαλιστικές υφές, εντυπωσιακά μοντέλα χαρακτήρων, προσεγμένο φωτισμό, ακόμα και ξεχωριστά μοντελαρισμένα… χόρτα. Όπως δήλωσε και ο Ned Luke (Michael στο GTA 5), μέχρι και τα οπίσθια είναι ρεαλιστικά. Η τεχνική μαεστρία της Rockstar ξεπερνά ακόμα και το ήδη κορυφαίο Red Dead Redemption 2.
Αυτό όμως εγείρει το ερώτημα: μπορούν οι τωρινές κονσόλες να διαχειριστούν τέτοιο επίπεδο λεπτομέρειας στα 60fps;
Πρώην animator του Red Dead Redemption 2 και του GTA 5 υποστήριξε ότι το παιχνίδι πιθανότατα θα «τρέχει» στα 30fps στις κονσόλες, ενώ και ο Richard Leadbetter της Digital Foundry είχε εκφράσει παρόμοιες ανησυχίες, λέγοντας ότι ακόμη και το αναμενόμενο PS5 Pro ενδέχεται να δυσκολευτεί να φτάσει τα 60fps στο GTA 6.
Ο Obbe Vermeij, γνωστός για τη δουλειά του στα GTA της εποχής του PS2, το GTA 4, και το cult classic Space Station Silicon Valley, αποχώρησε από τη Rockstar το 2009. Ωστόσο, η γνώμη του παραμένει ιδιαίτερα σεβαστή. Σε σχετική ερώτηση στο Twitter/X, εξήγησε γιατί ένας χαμηλότερος ρυθμός καρέ μπορεί να είναι προτιμότερος:
«Είναι θέμα ανταλλαγής. Στα 30fps μπορείτε να αποδώσετε σχεδόν διπλάσιο αριθμό πολυγώνων σε σχέση με τα 60fps. Για ένα γρήγορο, ανταγωνιστικό action game, θα διαλέγατε σίγουρα τα 60fps. Αλλά για ένα παιχνίδι όπως το GTA, ίσως προτιμήσετε τις οπτικές λεπτομέρειες.»
Και έχει απόλυτο δίκιο. Το GTA 6 δεν είναι απλώς ένα action game – είναι ένα τεράστιο, ζωντανό sandbox με αναρίθμητες δραστηριότητες, χαρακτήρες, animations και αλληλεπιδράσεις. Για τους περισσότερους παίκτες, η βύθιση σε αυτόν τον κόσμο έχει μεγαλύτερη σημασία από την απόλυτη απόδοση. Και μην ξεχνάμε: όπως πάντα, η PC έκδοση θα κυκλοφορήσει αργότερα, πιθανότατα με επιλογές για υψηλότερα framerates και τεχνικά tweaks.
Προσωπικά, δεν ανησυχώ. Το GTA 6 θα με κερδίσει με τις δραστηριότητες, την ιστορία και τον κόσμο του – είτε στα 30fps, είτε στα 60.